iklan banner

Thursday, December 29, 2011

Jaaroverzicht: 2011

Er zijn dit jaar in AdSense veel fantastische dingen gebeurd en nu 2011 op zijn einde loopt, willen we graag van de gelegenheid gebruikmaken enkele hoogtepunten nog eens de revue te laten passeren.

Nieuwe interface
We zijn volledig overgeschakeld op de nieuwe AdSense-interface en hebben een aantal nieuwe functies gentroduceerd, waaronder bulksgewijze bewerking, multidimensionale rapportage en advertentiestijlen. We hebben tevens een videoreeks gentroduceerd waarin we enkele functies van de nieuwe interface hebben belicht.

Sociaal
2011 was voor Google een belangrijk jaar op sociaal gebied, waarin veel verbeteringen voor onze AdSense-uitgevers werden gemplementeerd. We hebben de +1-knop, de +1-knop voor sites en de +1-knop in display-advertenties en Google+-pagina's voor bedrijven gelanceerd. We hebben geluisterd naar uw feedback en de +1-knoppen sneller gemaakt en rapportageopties beschikbaar gesteld.

AdSense in uw stad
Velen van u hebben we persoonlijk ontmoet tijdens onze 'AdSense in uw stad'-evenementen in Noord-Amerika en andere soortgelijke evenementen. We gaan volgend jaar door met dit programma dus houd contact voor meer details hierover. Meld u ook aan voor het ontvangen van speciale aanbiedingen, zodat we u informatie kunnen sturen over AdSense-evenementen.

Betalingen
We hebben onze betalingsopties uitgebreid door Western Union nu ook aan te bieden in sub-Saharisch Afrika, Mexico, de Palestijnse gebieden en vele andere landen. Uw gedreven inzet voor Japan na de verwoestende aardbeving heeft ons zeer genspireerd en daarom hebben we u een manier geboden om uw AdSense-inkomsten te doneren.

Beleid
We hebben naar uw feedback geluisterd dat u meer wilt weten over ons beleid en daarom hebben we maandelijkse berichten gewijd aan tips over hoe u uw account in orde kunt houden. Zo hebben we tips gegeven voor het maken van unieke inhoud en informatie verstrekt over ongeldige klikken.

Tot slot wil ik de aandacht vestigen op een van onze populairste blogartikelen van dit jaar. Ons meest bezochte artikel was dat over het nieuwe kennisgevingslabel en -pictogram in advertenties en ons artikel dat de meeste +1-waarderingen kreeg, was '+1: Display-advertenties nu relevanter maken'. Ga vooral door met het geven van +1-waarderingen aan onze artikelen zodat we weten dat u ze goed vindt en geef ook ons blog een +1-waardering als u er een fan van bent.

Hartelijk dank voor uw partnerschap in 2011 en uw bezoeken aan het Inside AdSense blog. We zien uit naar wat 2012 ons zal brengen!

Door Jamie Firkus - Inside AdSense-team
Geplaatst door Jacintha de Graaf - Inside AdSense-team